Müthiş bir başarı öyküsü: Soichiro Honda
Müthiş bir başarı öyküsü: Soichiro Honda
1938 yılında karısının mücevherlerini dahi rehin bırakmak zorunda kalarak yaptığı çalışmaları piston ringleri üzerine olan Honda, bu çalışmalarını tamamlayıp Toyota’ya sunduğunda, terslenerek alay konusu oldu. Üstelik tekrar eğitim alması gerektiği söylenerek, 2’nci kez aşağılandı ve yeniden okula gitmesi söylendi.
Çalışmalarından vazgeçmeyen
Honda, iki yıl boyunca yaptığı inanılmaz uğraşlar sonucunda Toyota’dan
ihtiyacı olan teklifi almayı başarmıştır ki, bu seferde 2. Dünya savaşı
engeline takılır. Savaşa hazırlanan Japon hükumeti, fabrikasını kurmak
için ihtiyacı olan betonu Honda’ya vermez.
Hayalleri İçin Önce Beton Üretti
Hayalleri uğruna çözüm odaklı düşünceler üreten Honda, hiç zaman
kaybetmeden arkadaşlarının da yardımı ile kendi betonlarını üretmek için
kolları sıvarlar ve ilk fabrikasını kurmadan önce, betonlarını dahi
kendi yapmak zorunda kalır.
Fabrikasını açtığında patlak veren 2.
Dünya Savaşı sırasında fabrikasına 2 kez bomba atılır ve imalat
bölümünün tamamına yakını yıkılır. Yerle bir olan fabrikası ile birlikte
ülkede hammadde sıkıntısı da görülmeye başlanmıştır. Honda ise tüm bu
enkaz ve karmaşanın içinde ABD ordusunun attığı benzin tenekelerini
toplayıp biriktirmeye başlar. Çünkü hayalleri için hammaddeye ihtiyacı
vardır.
Atık tenekeleri toplayarak hammadde açığını kapatmaya ve
yeniden fabrikasını açmayı düşünen Honda, bu sefer de deprem engeline
takılır. Deprem sonrası yeniden toparlamaya çalıştığı fabrikası yeniden
yerle bir olmuştur.
Tüm bunların üzerine Japonya’da başlayan
benzin kıtlığı, Honda’nın her yere bisiklet ile gidip gelmesine neden
oldu. Ancak bu durumu hızlandırmak adına bisikletine yaptığı küçük
motor, Honda için yeni bir hayatın kapılarını aralayacaktı.
Honda’nın motorlu bisikleti kısa sürede çevrede dikkat çekti ve
komşuları birer birer aynı motordan kendi bisikletlerine istemeye
başladılar. Honda elindeki motorlarla bu durumu karşılasa da talep her
geçen gün artmaya başlayınca bir yerde elindeki motorlar yetersiz kaldı.
Hiçbir zaman hayalinden vazgeçmeyen Honda’nın kafasında yeniden fabrika
kurma hayalleri canlandı. Japonya’daki 18.000 bisikletçi dükkanına
mektup yazarak, icadının Japonya’ya yeniden hayat verebileceğini
anlattı. Bu bisikletçilerden tam 5000 tanesi geri dönüş yaparak ihtiyacı
olan sermayeyi vermeye hazır olduklarını söyleyince, Honda hiç
kapamadığı kollarını yeniden sıvadı.Gelen inanılmaz olumlu tepkinin
ardından bisikletlere uyarladığı motorların ağır olduğunu ve sadece
belirli bir bisiklet kullanıcısına hitap ettiğini düşünen Honda, motor
üzerinde son bir değişiklik yaparak motorun ağırlığını düşürdü.Bir gece
içinde başarıya ulaşan Honda’ya imparatorluk Nişanı verildi.
Daha sonra motorlu bisikletlerini Avrupa ve ABD’ye ihraç etmeye başladı.
Ardından 70’li yıllara gelindiğinde en az motorlu bisikletleri kadar
tutulan otomobilleri ile sektöre başka bir koldan daha girdi.
Günümüzde Honda şirketi yaklaşık 100.000 kişi çalıştırmaktadır. Bir
zamanlar kendisi ile alay ederek aşağılayan Toyota, ihracat konusunda
Honda’nın gerisine düşmüş durumdadır. Bu durum ise oluşan tüm olumsuz
koşullara rağmen başarıya ve hayallerine odaklanan bir adamın azmi ve
gücü sayesinde gerçekleşmiştir.
Soichiro Honda ise ardında bıraktığı büyük başarı hikayesi ile 1991 yılında yaşama veda etti.
Post a Comment